Przejdź do menu Przejdź do treści

dr Anna Kwatera

Tytuł naukowy/dziedzina:

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (2007)

Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: pedagogika.

 

Dorobek naukowy:

Zrealizowane projekty: Polsko-amerykański projekt badawczy w zakresie profilaktyki uzależnień realizowany w partnerstwie strategicznym z American Institute for Research. Zadanie nr 10/28/3.2.1.1/17/DRM: „Adaptacja programu profilaktycznego Good Behavior Game” (2017-2019).

Projekt ogólnopolski: Wsparcie pilotażu/realizacji programu profilaktycznego z obszaru rozwijania umiejętności społecznych u dzieci w wieku wczesnoszkolnym współfinansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. Zadanie nr 10/28/3.2.1.1/17/DRM (2018-2019).

Osiągnięcia naukowe:

  1. Kwatera A., Dzięglewski M., (2022), The Good Behavior Game implementation in Polish primary schools during the COVID-19 restrictions, (art. w procesie publikacyjnym)
  1. Kwatera A., K. Kocoń-Rychter, K. Okulicz-Kozaryn, Z. Sołtys, M. Zasuńska, Good Behavior Game – Gra w Dobre Zachowania. Alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą – doniesienie z badań ewaluacyjnych w Polsce [w:] „Promocja Zdrowia psychicznego – od teorii do praktyki”, red. L. Zabłocka-Żytko, J. Cz. Czabała, 2021, Wydaw. APS, roz.X, s.185-201. ISBN 978-83-66879-36-2
  2. Kwatera A., Edukacja w zmiennej współczesności, [w:] J.M. Łukasik, K. Jagielska, S. Kowal, (red.), „W poszukiwaniu dróg. Refleksje na kanwie relacji mistrz-uczeń”. Impuls, Kraków 2020, s. 207-219.ISBN: 978-83-8095-854-8
  3. Kwatera A., N. Demeshkant, Praktyki pedagogiczne w szkole jako kluczowy element uniwersyteckiej profesjonalizacji nauczycieli w Polsce, [w:] „Annales Universitatis Paedagogicale Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum et Linguae Polonae”, 2020, tom 11, Nr 315, s. 179-183. /wydanie polsko-serbskie/ ISSN 2082-0909; e-ISSN: 2450-5013
  4. Kwatera, K. Kocoń-Rychter, Ferdyn E., K. Okulicz-Kozaryn, Good Behavior Game – alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą, [w:] „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika”, 2019 nr 20, s. 165-177 ISSN: 1896-177
  5. A. Kwatera, Reprezentacje kompetencji nauczycieli w indywidualnych doświadczeniach edukacyjnych kandydatów na nauczycieli jako kontekst kształtowania wizji siebie w zawodzie,[w:] „Ruch Pedagogiczny” 2019 nr 2. ISSN: 1897-6557
  6. Kwatera, J.M. Łukasik, S.Kowal, Odpowiedzialność, wspólnotowość, współpraca w szkole. Nauczyciele i Rodzice, Impuls, Kraków 2018, s. 212. ISBN: 978-83-8095-498-4
  7. Kwatera, Globalisation As a Future Challenge In The Role of a Modern Teacher[w:] Ł. Kwadrans, E. Sowa-Behtane, B. Stańkowski, „Młodzi. Przeciw czemu się buntują? Czego pragną? Co budują?”. Kraków: Akademia Ignatianum Wydaw. WAM 2018, s. 285-295. ISBN: 978-83-76-14-359-0
  8. Kwatera, J.M. Łukasik, S. Kowal, Odpowiedzialność, wspólnotowość, współpraca w szkole. Nauczyciele i Rodzice, Impuls, Kraków 2018, s. 212. ISBN: 978-83-8095-498-4
  9. A. Kwatera, M. Mądry-Kupiec, Edukacyjne znaczenie intra- i interpersonalnych relacji nauczyciel-uczeń w nawiązaniu do analizy transakcyjnej, [w:] „Edukacyjna Analiza Transakcyjna”, 2017 nr 6, s. 88-108. ISSN 2299-7466

 

Charakterystyka doświadczenia i dorobku dydaktycznego:

Jestem ekspertem i kierownikiem w projekcie NCBiR współfinansowanym ze środków UE w ramach EFS. Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój: „Kompetentny nauczyciel – mistrz i wychowawca”, numer umowy: POWR.03.01.00-00-KN22/18-00) (2018-2023). * Realizowałam Ogólnopolski Projekt: Wsparcie pilotażu/realizacji programu profilaktycznego z obszaru rozwijania umiejętności społecznych u dzieci w wieku wczesnoszkolnym współfinansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. Zadanie nr 10/28/3.2.1.1/17/DRM (2018-2019). *  Uczestniczyłam w projekcie współfinansowanym ze środków UE w ramach EFS przez NCBiR nr 2/PRK/POWER/3.1/2016. Program Rozwoju Kompetencji dotyczący podnoszenia kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju. Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Działanie 3.1. Kompetencje w szkolnictwie wyższym (2017-2018).

* Mam doświadczenie w prowadzeniu kursów z zakresu m.in. Pedagogiki, Dydaktyki ogólnej, Laboratorium mikroprocesów edukacyjnych, Diagnozy edukacyjnej, Projektów edukacyjnych, Pedeutologii, Tutoringu akademickiego, Projektowania Rozwoju Osobistego, Seminariów dyplomowych. Jestem promotorką i recenzentką prac dyplomowych/mgr i promotorem pomocniczym 2 rozpraw doktorskich. Uzyskuję wysokie oceny prowadzonych zajęć zarówno od zwierzchników, jak i studentów.

* Jestem kierownikiem Praktyk psychologiczno-pedagogicznych na kierunkach ze specjalnością nauczycielską i autorką procedury praktyk psych.-pedag. realizowanych przez Jednostkę Kształcenia Nauczycieli w UP; autorką kursów dydaktycznych na platformie Moodle.

*Pełnię funkcję (współ)opiekuna Koła Naukowego „Nauczyciel z Pasją”, wcześniej także Koła Naukowego SKANT (Studenckie Artystyczno-Naukowe Koło Teatromanów).

* Otrzymałam Medal Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i z dnia 19 lipca 2017 r. Nr 159483.