Przejdź do menu Przejdź do treści

Nowa monografia „Bezpieczeństwo cyfrowe dzieci i młodzieży w perspektywie pedagogiki mediów”

Nakładem Wydawnictwa Naukowego UP ukazała się monografia „Bezpieczeństwo cyfrowe dzieci i młodzieży w perspektywie pedagogiki mediów” autorstwa dr Łukasza Tomczyka oraz prof. UP Katarzyny Potyrały. Oddajemy do rąk czytelników opracowanie, którego naczelnym założeniem jest ukazanie złożonej charakterystyki zagrożeń w świecie online. Publikacja wpisuje się w dyskurs podejmowany przez pedagogów mediów ulokowany w paradygmacie ryzyka, którego egzemplifikacją są zachowania odstające od szeroko rozumianych, ogólnie przyjętych norm bezpiecznego użytkowania Internetu wśród dzieci i młodzieży. Publikacja powstała jako reakcja na stereotypowe postrzeganie zjawisk dotyczących użytkowania Internetu. Zaprezentowane w książce wyniki badań wraz z implikacjami pedagogicznymi dają szansę na zmianę i dalszą dyskusję nad efektywnością działań wychowawczych, podnoszących poziom bezpieczeństwa cyfrowego w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym. Adresatami opracowania są przede wszystkim studenci kierunków pedagogicznych, a także nauczyciele oraz rodzice, chcący świadomie realizować proces wychowania medialnego.

 

Więcej informacji na stronie

Wydawnictwa Naukowego UP http://www.wydawnictwoup.pl/776/Bezpieczenstwo-cyfrowe-dzieci-i-mlodziezy-w-perspektywie-pedagogiki-mediow.html

Portalu RG: https://www.researchgate.net/publication/335985107_Bezpieczenstwo_cyfrowe_dzieci_i_mlodziezy_w_perspektywie_pedagogiki_mediow_Digital_security_of_children_and_youth_in_the_perspective_of_media_pedagogy

 

Archiwa